Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Webshop
1.1 De webshop is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. KvK nummer: 80178634. BTW nummer: NL861578570B01. Onze contactgegevens vind je terug onder het kopje 'contact'.
1.2 Wij verstrekken persoonsgegevens nooit aan derden. Indien wij  persoonsgegevens aan derden willen verstrekken, zullen wij altijd vooraf toestemming vragen.
1.3 Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.
1.4 Wij streven ernaar om onze klanten te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer je twijfels hebt over de aankoop van een product, staan we je graag te woord.
1.5 Je kunt je inschrijven voor onze nieuwsbrief. Je wordt dan op de hoogte gehouden van onze aanbiedingen.

Artikel 2 – Bedenktijd
2.1. Je hebt 14 dagen bedenktijd na de aankoop van een product. Mocht je binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop, dan kun je het product aan ons retourneren, zonder dat je het product zelf hoeft te betalen. Je betaalt alleen de verzendkosten voor het retourneren van het desbetreffende product. Indien je al een betaling hebt gedaan, ontvang je het door jouw betaalde bedrag op je rekeningnummer teruggestort.
2.2. Producten die aan ons geretourneerd worden, dienen voorzien te zijn van de originele verpakking.
2.3. Er zijn een aantal producten die niet aan ons geretourneerd kunnen worden. Oorbellen kunnen niet retour worden gestuurd in verband met hygiëne.
2.4 De producten dienen te worden geretourneerd in originele staat.
2.5 De verzendkosten die de koper heeft betaald bij aanschaf worden alleen terugbetaald wanneer de volledige bestelling wordt geretourneerd. Wanneer er een deel wordt teruggestuurd, kunnen de verzendkosten niet worden terugbetaald. Verzendkosten (tot € 30) en retourkosten zijn altijd voor de koper.

Artikel 3 – De overeenkomst
3.1. De overeenkomst tussen MANA jewelry en klant is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en wanneer de klant een betaling heeft voldaan of wanneer een factuur achteraf verzonden is aan de klant. Nadat de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken en de betaling is ontvangen door MANA jewelry, is de klant eigenaar geworden van het betreffende product.
3.2. De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de algemene voorwaarden.
3.3. Je bent als klant verplicht om betalingsverplichting aan de webshop na te komen. Indien je niet binnen de gestelde termijn betaalt, ontvangt je van ons een herinnering. Heb je na 14 dagen nog niet betaald, dan wordt de bestelling als vervallen beschouwd en niet meer verzonden. Bestellingen worden alleen verzonden als de betaling is ontvangen. Achteraf betalen is niet mogelijk.
3.4. Nadat je tot aankoop bent over gegaan, ontvang je van ons een schriftelijke bevestiging per email van de aankoop. Daarin staat het product dat je hebt gekocht, wat het kost en waar je met opmerkingen of vragen terecht kunt.
3.5. MANA jewelry is verplicht het product binnen 30 dagen te leveren. Mocht door onvoorziene omstandigheden het artikel niet binnen deze periode leverbaar zijn, dan zullen wij je daarvan per e-mail op de hoogte brengen. Na het verstrijken van deze 30 dagen krijg je van ons het eventueel al betaalde aankoopbedrag terug. Dit kan nooit meer zijn dan 50 procent van het totale aankoopbedrag. Heb je echter van tevoren aangegeven dat een vervangend artikel ook een optie is, dan zullen wij je een vervangend product of artikel leveren, dat zoveel mogelijk aan jouw wensen voldoet. Uiteraard kun je van tevoren aangeven dat je dat niet wilt.

Artikel 4 – De prijs
4.1. De prijzen die in onze webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De kosten die betaald moeten worden voor het verzenden van het product, worden zichtbaar wanneer je het product hebt toegevoegd aan de winkelwagen.
4.2. De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens de aankoop. Je betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan je wordt bevestigd, indien je elektronisch akkoord gaat met de aankoop. Daarin wordt de aankoopprijs opnieuw vermeld.
4.3. Wanneer je een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, kom je achteraf ook niet in aanmerking voor korting.

Artikel 5 – Klachten en garantie
5.1. Klachten over de levering dienen per e-mail aan ons te worden gemeld. We staan je graag te woord. Wij zullen met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product. Uiteraard doen de bezorgers hun uiterste best om het product onbeschadigd bij je thuis af te leveren.

5.2. Klachten over het product dienen per e-mail aan ons te worden gemeld. Beschrijf uw klacht zo specifiek mogelijk en voeg een foto toe.
5.3. Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd per e-mail. Wij willen je te allen tijde van een uitstekende service voorzien.
5.4. Op verbruiks- en gebruiksproducten zoals sieraden kunnen wij slechts een beperkte garantie bieden. Indien u bij één van onze artikelen een gebrek of defect ontdekt, verzoeken wij u binnen 48 uur na levering hier melding van te doen bij ons.